Crowdstrike globalni problem, koji je uzrok i kako ga popraviti?
Problem koji je uzrokovao softver za kibernetičku sigurnost Crowdstrike s ažuriranjem svojeg programa, bila je glavna vijest u svijetu. Crowdstrike je svojom, na žalost, neplaniranom nadogradnjom, ugrozio rad širokog spektra javnih servisa, službi i usluga. Od avio kompanija, liječničkih servisa, pa sve do plaćanja računa kao npr servis Monero!
Crowdstrike je u petak 19.07. u 4:09 am UTC, propagirao nadogradnju za Falcon senzor, koji je dio sveobuhvatnog cloud kibernetičkog programa za zaštitu od malware-a i virusa. Problem je bio u samom kodu zakrpe, koja je uzrokovala da se Windows računala (Mac i Linux računala nisu bila zahvaćena) vrte u petlji pokretanja (start up loop) ili su imala plavi ekran smrti (BSOD Blue screen of death).
Popravak te greške je zahtjevao pokretanje računala u Safe Mode-u i brisanje problematične datoteke od programa Crowdstrike.
U nastavku vam donosimo video koji detaljno opisuje kako se pokreće računalo u safe mode-u te koju i na koji način obrisati datoteku koja je prouzročila problem.
Također dajemo kratke upute što je Safe Mode i kako startati računalo u Safe Mode-u.
Pokretanje Safe Mode-a u Windows 10 i Windows 11
Safe Mode je osnovni način rada Windows operativnog sustava koji omogućava dijagnostiku i rješavanje problema. U Safe Mode-u, Windows se pokreće s minimalnim setom drajvera i servisa, što olakšava identifikaciju i rješavanje problema koji sprječavaju normalno pokretanje sustava. Evo kako pokrenuti Safe Mode u Windows 10 i Windows 11.
Ako vaše računalo doživljava BSOD (Blue Screen of Death), postoji nekoliko načina kako možete pokušati pokrenuti Safe Mode kako biste dijagnosticirali i riješili problem. Evo koraka za Windows 10 i Windows 11:
Korištenje naprednih opcija pokretanja s BSOD-a
- Ponovno pokretanje s više neuspješnih pokretanja:
Ako se Windows ne može pravilno pokrenuti, automatski će se pokrenuti u Recovery Environment (WinRE) nakon nekoliko neuspjelih pokušaja pokretanja.
Kada se prikaže WinRE, vidjet ćete opcije “Choose an option”.
- Odaberite Troubleshoot:
Kliknite na “Troubleshoot” kada se prikaže zaslon “Choose an option”.
- Idite na Advanced options:
U izborniku Troubleshoot, kliknite na “Advanced options”.
- Odaberite Startup Settings:
U izborniku Advanced options, kliknite na “Startup Settings”.
- Ponovno pokrenite računalo:
Kliknite na “Restart”. Računalo će se ponovo pokrenuti i prikazati izbornik Startup Settings.
- Odaberite Safe Mode opciju:
Kada se računalo ponovo pokrene, vidjet ćete listu opcija. Pritisnite tipku 4 ili F4 za Safe Mode, 5 ili F5 za Safe Mode with Networking, ili 6 ili F6 za Safe Mode with Command Prompt.
Korištenje Safe Mode-a omogućuje dijagnostiku i rješavanje problema s vašim Windows operativnim sustavom, čime se omogućuje sigurno i učinkovito rješavanje različitih problema.
Pogledajte video kako riješiti Crowdstrike problem: https://www.youtube.com/watch?v=LFfcS2J3fBA